TOMS kan bli Årets Markedsfører 2015

For noen uker siden fikk vi den gledelige nyheten om at vi var en av seks finalister i konkurransen Årets Markedsfører for TOMS x NRC-prosjektet vi gjorde i 2015.

Konkurransen blir arrangert i regi av Kampanje, Markedsføringsforeningen i Oslo, Markedsforbindet og BI, og er som NM i markedsføring. Og her har vi altså greid å komme helt i toppen.

Den siste perioden har vi gått gjennom prosjektet fra a til å, og hatt god tid til å reflektere over hva vi faktisk fikk i stand sist vår.

Selv om det er veldig utypisk å si det, så må vi få uttrykke at vi er utrolig stolte. Utrolig stolte av hva vi – en liten skodistributør – greidde å sette i gang, og ikke minst hva vi greidde å gjennomføre med stort hell.

- Vi er stolte over at vi fikk det til. Felttur til Jordan, engasjementet i butikkene, spredning i sosiale medier – en enormt stor arbeidsmengde som gav resultater.

- Stolt over resultatene, at vi fikk inn nesten en halv million kroner til noen av de som trenger det aller mest her i verden. At pengene kan bidra til å gi dem en utdannelse, og kunstmateriell – slik at de kan fortsette å uttrykke seg gjennom kunsten.

- Vi er stolte over våre samarbeidspartnere:

Martin Whatson som hoppet sammen ut i det med oss, som nok ikke helt tenkte på hvor mye tid det ville innebære. Kunsten, tiden og engasjementet han bidro med som gjorde prosjektet helt unikt.

Flyktninghjelpen (NRC) som gjør den virkelige jobben i felten. De deler ut tusenvis av sko fra TOMS, og hjelper de som trenger det aller mest. Annicken, Hanne, Tuva, Jan og resten av gjengen hos Flyktninghjelpen som har bidratt med uvurdelig kunnskap og engasjement for våre ideer.

Våre kunder – butikkene og alle de som jobber der – våre aller beste TOMS-ambassadører med et enormt engasjement og som forteller historien om TOMS til kundene.

I konkurranse med DNB, SAS, Gjensidige, Netcom og Mercedes er vi outsideren til å gå av med seieren. Og selv om vi ikke går helt til topps, så har vi allerede vunnet. Vi vant den dagen vi kom med på shortlisten.

Og som Martin selv har sagt - "Ingen kan redde alle, men alle kan gjøre noe!"

Her kan dere se intervju med kampanje.

Kåringen av årets markedsfører skjer i forbindselse med Norwegian Marketing Summit torsdag 17.mars.

Hilsen alle oss hos Why Not


Top 5 Sales